05.10.2012

Audi Quattro, Sunstar, 1/18

V nasledujúcom článku vám predstavím model legendy s názvom Quattro. Auto, ktoré ako jedno z prvých malo pohon 4x4. Auto, vďaka ktorému vstúpila Ingolstadtská automobilka Audi do povedomia celého sveta.

Audi Quattro, Sunstar, 1/18

Produkcia Quattra odštartovala v roku 1980 a skončila v roku 1991. Počas tohto obdobia vyšlo z brán továrne viac ako 11 000 týchto nádherných automobilov. Automobil si obľúbili najmä vodiči, ktorí mali a dodnes majú radi športovejší prejav a agresívne prechádzanie zákrut. Toto všetko zvládalo Quattro úplne hravo vďaka náhonu 4x4 a využitia motorov s turbom. Taktiež do neho bolo montovaných mnoho doplnkov z pretekárskej rallye verzie, ktorá tento model automobilky Audi preslávila po celom svete. Veď hneď v prvých pretekoch v sezóne 1980 dokázalo Audi triumfovať. Pohár konštruktérov získali o 2 roky neskôr v roku 1982. V súčasnej dobe má automobilka Audi viacero nepriamych nástupcov Quattra, ako sú napríklad Audi S5 Coupe alebo Audi S3, ale na priameho nástupcu, Quattro druhej generácie stále čakáme.

Model môjho Audi Quattro 1/18 vyrába spoločnosť Sunstar. Sunstar je známy vďaka svojej kvalite, pri niektorých modeloch zrovnateľnej s modelmi od AutoArtu alebo Minichamps. Narozdiel od týchto výrobcov, modely od Sunstaru stoja hocikedy aj menej ako polovičku ceny modelu od Autoartu.

Model je na prvý pohľad kvalitný, bez chýb a nedokonalostí  na laku. Všetko do seba veľmi pekne zapadá. Pri dôkladnejšej obhliadke modelu je vidieť že predná kapota na strane vodiča je mierne nakrivo a vzniká tým väčšia medzera, ako na druhej strane. Nie je to však nič, čo by kazilo dojem z modelu. Pravdupovediac voľným okom je to takmer nebadateľné. Predné svetlá, spolu s maskou sú zvládnuté nádherne do detailov, ale v spodných hmlovkách spojených so smerovkami vidno uchytenie ku karosérií. Okrem týchto dvoch maličkostí nemám  na prvý pohľad modelu čo vytknúť.

Poďme sa teraz pozrieť pod kapotu. Otváranie ide zľahka a kapota drží v otvorenej polohe. Za motor dávam  do Sunstaru 5 hviezdičiek z 5-tich. Dôkladne robené nápisy, premakané plastové kryty a dôkladne urobená kabeláž. Myslím, že viac nie je čo dodať. Veľmi príjemné prekvapenie.

Po presunutí sa do interiéru pokračuje moje kladné hodnotenie ďalej. Pekne vypracované budíky, ako aj stredový panel. Na priehradke pred spolujazdcom nápis Quattro. Predné sedačky sa dajú mierne odklopiť ako pri reálnom voze, aby mohli ľudia nastúpiť dozadu a v neposlednom rade pokrovček z látky príjemnej na dotyk. Opäť nemám čo vytknúť.

Presuňme sa teraz do kufra. Otváranie ide podľa nálady. Niekedy treba použiť silu, niekedy zase viac rozumu, ale vždy sa s ním nejako dohodnete a otvoríte ho. JKeď už je otvorený tak vidíte, že v kufri sa ukrýva veľmi pekný detail v podobe rezervného kolesa. Pri následnom zatváraní zase treba zapojiť kúsok šedej mozgovej kôry, ale po pár sekundách skúšania tej správnej polohy sa zavrie. Ale aby som len nekritizoval, tak palec hore majú odo mňa v Sunstare za veľmi pekné nápisy „Audi“ a „quattro“.

Posledná časť modelu, ktorú treba zhodnotiť je podvozok. Výfukové potrubie je urobené kvalitne, ale mínusový bod odo mňa dostáva tento model za neodpružené kolesá.

Celkové hodnotenie by som zhrnul na 4,25 z 5. Kvalita spracovania dobrá, ale toho 0,75 bodu som strhol za predné hmlovky, otváranie kufra a neodpružený podvozok. Pričom otváranie kufra nemusí byť celoplošná chyba, ale možno je to len chyba tohto môjho kusu. Ale keď si pozriete čo stojí Quattro od Artu, tak za tie peniaze, čo od vás chce Sunstar určite kúpu odporúčam.

Pro SmallCars sepsal František Barla

Staňte se naším fanouškem na Facebooku
Modely ihned k sipozici

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace