Audi S8, Ottomobile, 1/18
Mnoho redaktorov na Smallcars, ku ktorým sa radím aj ja, píšu naozaj dobré články, ale zdá sa mi, že páchame istú krivdu na istom segmente automobilov. Je to najvyššia trieda nadupaných limuzín. Dnes sa to pokúsim napraviť. Pozná niekto lepšie auto, ktorým by som to mal naprávať, ako je jedna z najrýchlejších limuzín svojej doby, Audi S8? Ja nie.
Audi S8 (D2) bolo vyrábané od roku 1996, čiže táto modifikácia prišla 2 roky po spustení výroby sériovej D2-ky. Uvedenie na trh bolo veľkolepé a zákazníci museli hocikedy čakať aj niekoľko mesiacov na svoje vytúžené Audi S8. Do roku 1999 sa S8 vyrábalo s motorom 4,2l V8, 250kw (335hp). V roku 1999 prišiel facelift a výkon motora sa zvýšil na 265kw (355hp). Len jeden motor, ktorý sa montoval do A8 bol silnejší ako tento v S8. Bola to 6.0 litrová W12-ka s výkonom 309kw (420hp). S8 sa preto nikdy nepovažovala za najrýchlejšiu, ale bolo s ňou omnoho viac zábavy.
Mala totiž športové pružiny, upravenú prevodovku a motor bol nastavený aby zaberal už od najnižších otáčok. V dnešnej dobe sa stále na všetkých európskych bazároch dajú zohnať pekné kúsky za veľmi dobrú cenu. Takže ak sa chcete voziť ako kráľ za babku nepoznám lepší automobil. Je však samozrejmé, že si treba pripraviť väčší finančný obnos na pohonné hmoty. Pri úspornej jazde sa dá zajazdiť aj za neuveriteľných 11l/100km.
Dúfam, že mi odpustíte ten nadbytok informácií o reálnom aute, ale je to jedna z mojich najväčších srdcoviek. Asi aj preto, keď som prvý krát na stránke Otta zbadal jej naplánovanú výrobu sa mi rozbúšilo srdce asi na 220. Hneď som si na Smallcars nastavil upozornenie a začiatkom októbra som nerobil nič iné len kontroloval E-mail a stránku. Netrvalo dlho a pár dní potom, čo bola S8 nahodená do E-shopu bola aj objednaná.
Tak sa na ňu teda poďme pozrieť. Je to model od Otta, takže pre redaktora je písanie recenzie jednoduchšie z titulu neotvárateľných častí. Na tom by ešte v Otte mohli kúsok zapracovať, lebo rád by som si pozrel napríklad aj motor. Ale každý, kto si od nich kupuje model vie do čoho ide.
Jedným slovom, by som ale tento model popísal ako „majestátny“. Odpredu, dozadu ani odhora, dole na ňom niet ani najmenší náznak chybičky. Nádherný čierny trblietavý lak kontrastuje ku strieborným lištám. Vynikajúce svetlá a precízne robené odtlačky na zadnom veku kufra a v prednej maske.
Ku pohyblivým častiam, čo sú pri tomto aute len kolesá tiež nie je čo dodať. Sú krásne urobené a ku modelu perfektne sedia. Nápravy síce nie sú odpružené, ale tých z nás, ktorí už majú aspoň jeden model od Otta to neprekvapí. U mňa je toto napríklad prvý model od nich a prekvapilo ma to, ale nedá sa povedať, že by mi to odpruženie nejako špeciálne chýbalo.
Na podvozku si mohli dať záležať aj viac. Sú tam 2 rúry výfukového potrubia a aj všetko ostatné čo tam má byť, ale je badateľné že u tohto auta sa kládol dôraz najmä na zovňajšok. Ten je ale, ako som už poznamenal vyššie zvládnutý bravúrne.
Aby som to zhrnul. Po miernom neúspechu BMW M5, na ktorých bol zatečený lak, nepriliehali svetlá a kolesá mali byť aspoň o palec väčšie sa tento model dá nazvať aj znovuzrodením. Dávam 5 bodov z 5. Gratulujem Ottomobile.