13.08.2012

Bentley Arange R, 1/18, Minichamps

Bentley, britská automobilka, ktorej názov sa za posledných niekoľko desaťročí stal synonymom luxusu a elegancie najvyššej úrovne.

Bentley Arange R, 1/18, Minichamps

Bentley je automobilka patriaca do koncernu Volkswagen Group (pod ktorý patrí aj česká Škoda auto Mladá Boleslav). V koncernovej hierarchií má pevné postavenie vo výrobe luxusných vozidiel, akými bola práve limuzína Arnage a jej terajší nástupca model Mulsanne.

Výroba Arnageu začala v roku 1998 a bol to prvý model automobilky s novým dizajnom určeným pre 3. tisícročie. Na začiatku výroby bol do auta montovaný 8-valcový motor 4,4 litra pôvodne určený pre BMW E32 (rad 7). S týmto motorom však bolo auto lenivé a tak sa v Bentley rozhodli pozrieť po novom dodávateľovi motorov do ich „vlajkovej lode“. Dá sa povedať, že nemuseli chodiť ďaleko. Počas ďalšej výroby sa totiž do Arnageov montovali motory Rolls-Royce V8 s objemom 6,75 a 6,8 litra. S týmito motormi dostal voz potrebnú pružnosť, keďže pri hmotnosti niečo viac ako 2,5 tony sa hodnota akcelerácie vozu (0-100km/h za 5.5s) zdá ako z inej dimenzie.

Automobil sa len s malými faceliftami vyrábal až do roku 2009, kedy bol nahradený už spomínaným Bentley Mulsanne. Model Bentley Arnage R v mierke 1/18 vyrába nemecká spoločnosť Minichamps. Spoločnosť, ktorá je známa najmä vďaka jej výbornému spracovaniu modelov do najmenšieho detailu.

Poďme sa teda pozrieť na tento model z blízka. Už na prvý pohľad na vás zapôsobí skutočne masívne. Celý model je vyrobený z kovu a plast je použitý len veľmi skromne (napríklad na spätných zrkadlách a v interiéry). Vďaka použitým materiálom je hmotnosť modelu niečo vyše 2kg a to len podčiarkuje pocit, že v rukách držíte výnimočný a kvalitne spracovaný model. V prednej časti vozu musím vyzdvihnúť naozaj detailne spracované logo Bentley (okrídlené B) na prednej kapote automobilu. Milo ma prekvapili aj predné a zadné svetlá, ktoré sú pekne prepracované. Pri zadných mi nedá nespomenúť aj odtieň červenej farby, ktorá je na chlp rovnaká ako pri skutočnom automobile.

Otvárateľné sú na tomto modely všetky dvere, predná kapota a zadný kufor. Vezmime si to teda po poradí a poďme sa pozrieť pod prednú kapotu. Kapota sa otvára podobne ako na veľa ďalších modeloch, na pántoch umiestnených pred kabínou pre cestujúcich. Na rozdiel od niektorých iných modelov však v otvorenej polohe aj ochotne drží. Problém pri otváraní by ste mohli mať len vtedy, ak ste si práve ostrihali nechty na rukách a tým pádom ju nebudete mať kde zodvihnúť. V takomto prípade treba model chytiť do ruky, otočiť „na hlavu“ a jemne s ním potriasť. V Minichamps to vďaka reálnemu vozu nemali ťažké, keďže veľká časť motora je ukrytá pod veľkým plastom. Tá troška, ktorú vidno je ale spracovaná na úrovni. Pri motore sa nachádzajú aj rôzne štítky s výstrahami a označenie „Twin Turbo“, ktoré sú čitateľné len s použitím lupy. Aj tento fakt podčiarkuje detailnosť spracovania.

 

Presuňme sa teraz do interiéru. Je to časť modelu, ktorej ja nemám v podstate čo vytknúť. Nádherne vyrobená palubná doska s vymodelovanými prístrojmi, reálne vyzerajúce bezpečnostné pásy a masívne dvojpanelové dvere. K tomuto všetkému si pripočítajte semišový poťah na podlahe a výduchy klímy zo stropu ako pri reálnom aute.

Posledná otvárateľná časť je zadná kapota, na ktorej sa opäť hrdo nesie druhé okrídlené „B“. Keď som ju prvý krát otvoril, tak som si myslel, že ma už nič nedokáže prekvapiť. Ale oni to v Minichamps dokázali. V útrobách kufra sú uložené dva dáždniky, ktoré nesmú chýbať vo vybavení žiadnej limuzíny.

Posledná časť vozu, ktorú treba spomenúť je podvozok. Odpruženie je povedal by som podobné, na aké som zvyknutý aj pri iných modeloch 1/18. Výfukové potrubie, zakončené dvoma masívnymi výduchmi je ako aj ostatné časti vozu pekne spracované. Reálnosť modelu podmieňuje aj taký detail ako sú rôzne farby výfukového vedenia, ako pri reálnom voze.

Na mňa model zapôsobil už keď som ho prvý krát uvidel na fotkách a vtedy som si povedal, že ho musím mať. Neodradila ma ani vyššia cena, ktorá sa normálne pohybuje od 150€ a vyššie. Keď som ho potom uvidel zľavnený na stránkach Smallcars za takmer polovičnú sumu, ešte v ten večer odchádzala objednávka.

Jediné negatívum na tomto modely som postrehol hneď po doručení, keď pri prvom otvorení vodičových dverí sa tieto uvoľnili a odlomili. Našťastie s kúskom modelárskych zručností sa to dalo opraviť. Verím, že to bol jeden z mála chybných kusov a určite odporúčam tento model zberateľom veľkých limuzín.

Pro SmallCars sepsal František Barla

Staňte se naším fanouškem na Facebooku
Modely ihned k sipozici

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace