Mercedes Benz S500 (W140), Norev, 1/18
Na svete existuje len málo automobiliek, ktoré dokážu už niekoľko desaťročí produkovať jedny z najlepších limuzín sveta. Mercedes Benz sa právom radí medzi tieto automobilky. Bol to práve Mercedes, ktorý medzi prvými založil divíziu „Pullman“, ktorá už viac ako 80 rokov chrlí limuzíny pre tých najnáročnejších zákazníkov.
Medzi prvými zákazníkmi tejto divízie bol aj Adolf Hitler, ktorý mal vo svojom vozovom parku niekoľko vozov s označením „Pullman“. V neskoršej dobe sa medzi verných zákazníkov zaradili aj Elwis Presley, Marilyn Monroe alebo svetoznámi diktátori Ceausescu a generál Franco. Práve na rôznorodosti zákazníkov je veľmi pekne vidieť, že keď sa jedná o biznis, v Mercedese nepoznajú predsudky.
Dnes si vezmem na mušku limuzínu z novšej doby Mercedesu. Konkrétne sa jedná o Mercedes Benz S (W140), ktorý sa vyrábal v rozmedzí rokov 1991 až 1998. Vyrábal sa v mnohých stupňoch výbavy a s početným zastúpením motorizácii. Základný model začínal s motorom 2,8l ktorý disponoval výkonom 140kw. Táto verzia však bola určená najmä pre ľudí, ktorí mali na triedu E vo vyššej výbave, ale snažili sa hrabať do tej najvyššej spoločnosti. To auto jednoducho pri jeho váhe, viac ako 2 tony, nevládalo. Omnoho obľúbenejšie motorizácie, najmä pre vládne kabinety boli 5-litrová V8mička (246KW) a 6-litrová V12ka (304KW). S týmto najsilnejším motorom dokázalo auto unikať po diaľnici rýchlosťou viac ako 300km/h, keďže limuzíny určené pre prepravu vládnych činiteľov spravidla nemajú elektronické obmedzovače rýchlosti.
Dosť bolo o aute, poďme k modelu. Vyrába ho spoločnosť NOREV v mierke 1/18 v dvoch farbách: čiernej a modrej. Môj model, je v modrej, keďže nemám rád monotónne a konzervatívne farby. :-)
Prvý dojem z modelu je veľmi dobrý. Má nádherný lak, všetky otvárateľné časti doliehajú v poriadku a takisto aj kolesá sú tej správnej veľkosti. Po detailnejšom pohľade na tento model musím vyzdvihnúť najmä spracovanie predných a zadných svetiel, znaky mercedes na prednej a zadnej kapote a v neposlednom rade masku chladiča. Karosérii skutočne nemám čo vytknúť.
Model má otvárateľné všetky časti karosérie. Pozrime sa na ne teraz pekne po poradí. Pod prednou kapotou, ktorá sa veľmi dobre otvára sa nachádza motor V8. Jeho spracovanie je veľmi kvalitné a vierohodne sa podobá na tento motor v reálnom aute.
Zatiaľ je tento model na najlepšej ceste k vynikajúcemu hodnoteniu. Po presunutí sa do interiéru musím vyzdvihnúť najmä pokrovčeky a stredový panel. Veľmi ťažko sa mi aj tu hľadajú nejaké nedostatky. Vo vymodelovaní ich určite nenachádzam, ale zvolenie krémovej farby podľa môjho subjektívneho názoru nie je najšťastnejšie. V porovnaní ku modrej farbe karosérie je tam až príliš veľký kontrast.
Posledná otvárateľná časť modelu je kufor, ktorému nemám čo vytknúť. Na veku kufra sa nachádza nápis „S500“ a znak Mercedesu, ktoré pôsobia luxusným dojmom. Tento dojem vám nepokazí ani vnútrajšok kufra, ktorý je celý obložený semišovým materiálom.
Ak by som mal na záver tento model zhodnotiť niekoľkými vetami, tak poviem asi len toľko, že je radosť hodnotiť takto nádherne prepracované modely. Všetko sedí na mieste, všetko dolieha a nič nekazí parádny dojem. Gratulujem NOREV a dávam 5 bodov z 5. :-)
Pro SmallCars sepsal František Barla