Peugeot 205 GTI Griffe, Norev, 1/18
Na dnes som si pre vás pripravil recenziu auta, pochádzajúceho z krajiny Galského kohúta, čiže Francúzska. Z krajiny, kde sa nikdy neprodukovali tie najostrejšie limuzíny, ale na druhej strane Francúzom to vždy išlo v kategórií malých ostrých hatchbackov.
Skôr ako vám poviem pár údajov o tomto krásavcovi sa ale musím ospravedlniť za vyjadrenie z prvého odseku. Francúzi to vedeli aj s ostrými limuzínami (Peugeot 605, Renault 25 Baccara alebo 21 Turbo), ale tieto nikdy nedosiahli takú svetovú popularitu ako ich malí súrodenci, ku ktorým patrí aj Peugeot 205. 205-ky sa vyrábali v rozmedzí rokov 1983-1998 a za túto dobu ich bolo vyrobených niečo vyše 5 miliónov kusov. Peugeoty 205 sa vyrábali v mnohých verziách (cabrio, hatchback, 5-dverový hatchback) a zákazníci si mohli vybrať z nespočetnej ponuky výbav a motorov. Tí najostrejší krásavci dostali označenie GTI a montovali sa do nich 4-valce 1,6l a 1,9l.
Prekvapivo ani GTI-čka nameli tú úplne najvyššiu výbavu. Najvyššie výbavy sa montovali len do limitovaných edícii, ako je napríklad „Griffe“. Peugeoty 205 GTI Griffe mali 4-valec s výkonom 130 koní, čo bol na auto vážiace ani nie 1 tonu naozaj masaker. Ďalej táto výbava obsahovala posilňovač bŕzd, kožený interiér alebo vyhrievanie zadného skla.
Dúfam, že týmito skromnými údajmi so vo vás prebudil nadšenca malých „Frantíkov“, ale teraz sa s dovolením presuniem k modelu. Model vyrába Norev a je to prakticky nový model na scéne. Vyrába sa asi len 2 alebo 3 mesiace. Na prvý pohľad je nádherne spracovaný a aj keď je to v podstate malý model, tak je dosť ťažký. Práve jeho váha vás presvedčí o tom, že tento model je naozaj kvalitný.
Pri pozornej vonkajšej prehliadke celého modelu som ja nenašiel ani jednu chybičku, ktorá by sa Francúzom pri tomto modely dala vytknúť. Vymenujem preto aspoň tie najväčšie pozitíva (nádherne spracovaná predná maska, dokonalý lak bez škrabancov a vypuklín, detailné nápisy na veku kufra a krásne disky).
Pomaly sa začínam obávať či táto recenzia nenavodzuje dojem mojej zaujatosti, ale tomuto modelu sa fakt zatiaľ nedalo nič vytknúť. Poďme zistiť či to zmení pohľad pod kapotu. Kto si myslí, že nezmení má pravdu. Pod kapotou sa nachádza všetko tak, ako má byť. Pekne spracovaný motor, nápisy na batérii a kabeláž sú pri tomto modely samozrejmosťou.
Hneď po presunutí sa do interiéru som ale našiel jeden nedorobený detail. Chýbajú mi tu mäkké koberčeky a taktiež sa mohli v Noreve viac pohrať aj so stredovým panelom prístrojovky, ktorý neobsahuje inú farbu, ako šedú. Ale aby som len nekritizoval, v interiéry sú pekne vymodelované sedadlá a taktiež aj prístroje. Za interiér by som Norevu asi nedal plný počet hviezdičiek ako som si doteraz myslel že im dám.
Kúsok ma mrzí, že sa pri tomto modely neotvára kufor, ale vykompenzuje to spracovanie z vonka. Takisto aj podvozok by mohol byť nastriekaný viacerými farbami ako je strieborná a čierna, ale ku jeho modelickému spracovaniu nemám čo vytknúť.
Ku koncu asi prišiel čas vysloviť konečný verdikt. Tomuto modelu dávam 4,5 z 5. Pol boda som bol nútený ubrať za slabšie spracovanie interiéru, ale hlavne za neotvárateľné veko kufra. Každopádne 4,5 z 5 je celkom dosť a tento model odporúčam každému.
Pro SmallCars sepsal František Barla