Porsche Panamera Turbo, Maisto, 1/18
4-dverák od Porsche? Bude sa na to auto dať vôbec pozrieť? Toto boli moje vnútorné otázky, keď som prvý krát čítal, že Porsche sa chystá vyrábať 4-dverák. Už pri prvých obrázkoch som však zistil, že toto auto sa absolútne nemusí hanbiť postaviť vedľa jeho súrodencov.
Asi každý toto auto pozná, keďže kampaň okolo jeho uvedenia na trh bola v skutku rozsiahla. Každý jeden motoristický novinár netrpezlivo čakal kým si do neho bude môcť sadnúť a otestovať ho na vlastnej koži. Bolo to niekedy v roku 2009 keď Porsche posunulo prvé kusy do renomovaných motoristických magazínov a televíznych programov a už od začiatku automobiloví reportéri nešetrili chválou. Veľa z nich z počiatku očakávalo, že jediné, čo bude mať Panamera spoločné s Porsche bude znak na prednej kapote, ale hneď po prvej jazde vedeli, že sa mýlili. Auto má adaptabilný podvozok a už do základnej verzie sa montovala 3,6 litrová V6 s 304 konskými silami. Ak vám však nestačí len „slabých“ 300 koníkov, môžete siahnuť aj po verziách S, 4S, GTS, Turbo alebo Turbo S, ktorých výkonnostný rámec sa pohybuje v rozmedzí od 406 po 558 konských síl. Túto silu všetkým verziám dodáva 4,8 litrová V8, ktorá je pri verziách Turbo a Turbo S preplňovaná dvomi turbami.
Poďme ale teraz k modelu. Model je verzia Panamera Turbo a vyrába ho Maisto vo svojej luxusnej edícii Premiere Edition. Na prvý pohľad, je model pekne spracovaný, ale hneď si všimnete nedostatku v podobe neotvárateľných zadných dverí (Panamera od Welly aj od Norevu ich má otvárateľné).
Poďme však pekne po poriadku, odpredu dozadu. Pri pohľade na model spredu nevidieť žiadne nedostatky. Svetlá sú spracované decentne na najvyššej úrovni, akú Maisto môže ponúknuť, ale s ledkami na denné svietenie si mohli dať viac práce. Nič im nechýba, ale na mňa pôsobia, akoby ich v Maiste brali ako nutné zlo. Pri následnom pohľade na model z boku nemám čo vytknúť: Kvalitne nastriekaný lak, dobre doliehajúce dvere a presné proporcie modelu. Po presunutí sa dozadu si hneď všimnete precízne, kurzívou urobený nápis „Panamera turbo“. Veko kufra taktiež dolieha presne a ani svetlám nemám čo vytknúť.
Na modely sú aj otvárateľné časti tak sa teraz poďme spoločne pozrieť čo ukrývajú.
Pod prednou kapotou, ktorá ide zľahka otvoriť aj zavrieť sa ukrýva celkom pekne urobený motor V8 s dvomi Turbami, ale celé je to odliate ako jeden kus plastu a za to by som Maisto určite nepochválil. Veď už pri mojich modeloch vyrobených v rokoch 90tych si Maisto zvyklo takéto chyby odpustiť.
Nasleduje interiér. Dvere idú otvoriť za použitia menšej sily, ale keď už sú otvorené tak držia a nemykajú sa. Z celého interiéru mám však zmiešané pocity: Na jednej strane pekne vymodelované sedadlá a gombíky na palubnej doske, ale na strane druhej nevymodelovaná prístrojová doska a chýbajúce pokrovčeky. Keď to ale vezmeme ako celok tak by som Maistu za interiér udelil známku 2-.
Dúfam, že veko kufra rozsúdi aké výsledné hodnotenie odo mňa dostane Panamera od Maista. Otvoriť ide zľahka a keď je otvorené tak drží. Taktiež aj roletka v kufri sa dá zodvihnúť, ale aj v kufri mi chýba látkový pokrovček.
Ak by som to mal zhrnúť, tak z celého modelu mám veľmi zmiešané pocity. Niektoré detaily sú prepracované výborne, na iných by sa však dalo zapracovať aj viac. Napríklad lak je zvládnutý bravúrne na celom modely a takisto diskom a brzdovým kotúčom nemám čo vytknúť. Ostatne, práve disky zohrali významnú rolu v mojom rozhodovaní medzi Maistom a Welly. Ak by som však dnes mal niekomu poradiť, určite by som mu poradil Welly. Nechcem tým ale povedať, že tento model je zlý, len je kúsok jednoduchší a dostáva odo mňa 3,75 bodov z 5.
Pro SmallCars sepsal František Barla