28.09.2012

Volkswagen Santana, Welly, 1/18

Azda každého z priaznivcov automobilov napadnú pri automobilke Volkswagen modely ako Golf, alebo Passat. Volkswagen však vždy vedel hrať vo všetkých segmentoch predaja. Práve do segmentu stredne veľkých rodinných sedanov patrila Santana.

Volkswagen Santana, Welly, 1/18

Zdal sa niekomu v tej dobe Golf príliš malý, alebo naopak Passat príliš veľký a neforemný? Jediné čo stačilo urobiť, bolo siahnuť po Santane. Koncepčne toto auto vychádzalo, práve z Passatu B2, ktorý sa však vyrábal len vo verziách combi a hatchbck. Karoséria sedan s na tú dobu vyspelou technikou z Passatu robila toto auto pre priaznivca sedanov veľmi zaujímavé. Svedčí o tom aj fakt, že v Číne pretrvala jej výroba, samozrejme s faceliftom do roku 2012.

Takisto aj v iných oblastiach zemegule, ako napríklad Južná a Severná Amerika alebo Južná Afrika bežala výroba ešte dlhé roky po nástupe nových generácii Passatu. Všeobecne Volkswagen je značka, ktorej celkový výrobný proces ovládať pri kvante tovární po celom svete je takmer nemožné. Priamym nástupcom Santany v dnešnom výrobnom procese by sme mohli označiť Volkswagen Jetta.

Poďme sa teraz pozrieť na model tohto „ľudového autíčka“. Výrobca modelu je Welly. Pri Welly napadne asi každého zberateľa dobrá kvalita za ešte lepšie peniaze. Samozrejme, že ich modely sa nikdy nevyrovnajú Artu alebo Kyoshu, ale na druhej starne ceny týchto dvoch sa nikdy nevyrovnajú Welly.

Môj model Santany je z novo vzniknutej Platinum Collection, ktorá zaručuje vyššiu kvalitu, ale aj vyššiu cenu, ako bolo pri Welly zvykom. Poďme teda zistiť či sa to oplatí?

Prvý dojem z modelu hodnotím veľmi pozitívne. Nádherný čierny lak, nikde nič neodstáva, všetko krásne drží. Ani po bližšej obhliadke nevidím nič čo by som mohol Welly vytknúť. Predné svetlá sa mi zdajú spracované lepšie ako pri niektorých modeloch od Minichamps. Nikde nie je ani len náznak zatečenia laku, alebo škrabanca. Zadné svetlá sú pre mňa ešte príjemnejším prekvapením ako tie predné, takisto bez jedinej chybičky. Prvý dojem: „Chlapci vo Welly vedia vyrobiť aj skutočne nádherný model.

Otvárateľné časti na karosérií sú oboje kapoty a všetky dvere, čo taktiež nebývalo u welly zvykom. Poďme teda po poriadku. Predná kapota sa otvára zľahka a po otvorení drží. Motor je zvládnutý pekne a obzvlášť ma potešilo spracovanie náplní na kvapaliny. Welly získava ďalší palec hore.

Po presunutí sa do interiéru testujem ako prvú podlahu. Mäkčené pokrovčeky sa nekonajú, ale vzhľadom na ďalšie detaily sa to dá prehliadnuť. Budíky sú čitateľné dobre a na stredovom panely nezabudli ani na jedno tlačidlo. Veľké plus odo mňa majú aj za bezpečnostné pásy, ktoré sú reálnejšie ako to u Welly bývalo zvykom.

Hneď pri prvom pohľade na auto odzadu je vidieť vyhrievané zadné okno a s ním súvisiace výhrevné pásiky. Keby tam neboli, tak určite nikomu nechýbajú, ale keďže model je verzia GLS, ktorá toto vyhrievanie mala, vo Welly neponechali nič náhode. Kufor sa otvára ľahko a taktiež dobre drží v otvorenej polohe, ale po jeho otvorení a ohmataní vnútra nenájdete nič iné ako plastovú krabičku. Ostatne ani reálne vozy nemali v kufri viditeľné rezervy takže čo chceme? Nápisy „VOLKSWAGEN“ a „SANTANA GLS“ sú urobené bravúrne bez jedinej odchýlky.

Keď sa na model pozrieme odspodu, tak by podľa mňa mohol byť spracovaný aj lepšie, ale hlavné je, že je tam akási napodobenina výfuku a taktiež aj rezervy. Odpruženie ide bezchybne, pričom pružiny sú mäkšie, ako pri iných modeloch, ale vzhľadom na váhu tohto modelu postačujú.

Moje celkové hodnotenie je 4,75 boda z 5. 0,25 som ubral za pokrovčeky, ktoré tam niesú. Inak mu seriózne nemám čo vytknúť a odporúčam každému nadšencovi starších európskych áut.

Pro SmallCars sepsal František Barla

Staňte se naším fanouškem na Facebooku
Modely ihned k sipozici

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace